هاست ویندوز چیست

هاست ویندوز چیست؟ هاست ویندوز به عنوان میزبانی سایت محسوب شده که از سیستم عامل ویندوز بهره می‌برد. ویندوز پرطرفدارترین سیستم عامل در دنیا است که کاربران زیادی در جهان از آن بهره می‌برند. علت استفاده از هاست ویندوز، این است که کسب و کارهای زیادی از ابزارهای وابسته به این هاست که عملکرد خوبی روی ویندوز دارند، استفاده می‌کنند. لذا این هاست با برنامه‌های قدیمی مربوط به ویندوز نیز همخوانی دارد. بالاخص زمانی که برنامه‌ها و سیستم عامل شما آپدیت می‌شوند، نیازی نیست که بابت ایجاد مشکل در عملکرد دیگر برنامه‌ها نگران باشید. زیرا همه این اپلیکیشن‌ها از یک کمپانی با یک زیر ساخت مشترک هستند.

هاست ویندوز مناسب چه کسانی است؟

هاست ویندوز مناسب تمام کاربران نیست. بلکه برای کسب و کارهای وابسته به آن مزایای زیادی دارد؛ افرادی می‌توانند از این هاست استفاده کنند که برنامه آنلاین آن‌ها به زبان net core و ASP طراحی شده باشد. در کسب و کارهای بزرگ که از قدیم بنا شده‌اند و سالهاست روی سایت اجرا شده‌اند و نیاز به برنامه‌های ویندوزی دارند، از این هاست استفاده می‌شود. در صورتی که اکثر فناوری کسب و کارتان بر حسب ویندوز بنا شده است. پس استفاده از هاست ویندوز بسیار ایده آل به نظر می‌رسد.

مزایای خرید هاست ویندوز چیست؟

مزایای خرید هاست ویندوز چیست؟

هاست ویندوز با مزایای زیادی همراه است. اگر نمی‌دانید که مزایا و ویژگی‌های هاست ویندوز چیست، در ادامه با ما همراه باشید.

راحتی کار با آن

با سیستم عامل ویندوز بسیار سازگاری دارد و همه کارها با وجود رابط گرافیکی صورت می‌گیرد. لذا نیاز به استفاده از افراد متخصص نیست و با سرور دارای سیستم عامل ویندوز نیز به راحتی می‌توان کار کرد. همچنین به این دلیل که اکثرا کار با سیستم عامل ویندوز را آموخته اند، فضای سرور ویندوز و هاست برای آن‌ها شناخته شده است.

استفاده از دیتابیس MySql

ویندوز سرور امکان بهره مندی از دیتابیس MySql یا پایگاه داده را ایجاد می‌کند، دیتابیس MySql از جمله پرطرفدارترین دیتابیس‌های به کار رفته در میان کاربران است. ویژگی‌های آن نیز عبارتند از:

  • اپن سورس بودن: این دیتابیس توسط توسعه دهندگان و به صورت اپن سورس در دسترس دیگران قرار می‌گیرد.
  • رایگان بودن: جهت بهره مندی از دیتابیس MySql نیازی نیست هزینه‌ای پرداخت کنید.
  • امنیت بالا: به دلیل داشتن امنیت بالا در خصوص مسائل امنیتی خیال شما راحت خواهد بود.

استفاده از برنامه‌های وابسته به ویندوز

با هاست ویندوز به آسانی می‌توانید همه برنامه‌های نصب شده روی ویندوز را روی سرور ویندوز نیز نصب و اجرا کنید.

امنیت بالا در میزبانی‌های ویندوزی

به علت امنیت بالای هاست ویندوز، اکثر موسسات دولتی از آن استفاده می‌کنند. این سرور به دلیل اینکه کدها و منابع آن اپن سورس نیستند و خود مایکروسافت آن‌ها را نگهداری کرده و توسعه می‌دهد، از امنیت بالایی برخوردار هستند.

رابط کاربری آسان و ساده

به دلیل داشتن رابط کاربری راحت، همه افراد امکان استفاده از آن را دارند. بنابراین همه کسانی که در خصوص مدیریت سرور حرفه‌ای یا مبتدی هستند می‌توانند از آن استفاده کنند.

درایورهای بروز

در هاست ویندوز در صورتی که در خصوص سخت‌افزار سرور بروز رسانی صورت گیرد، باید درایورهای مربوط به این سخت‌افزار نیز بروزرسانی شوند. در این هاست می‌توان درایورهای سخت افزاری را در اختیار داشت و بروزرسانی آن‌ها را براحتی انجام داد.

سازگاری با کنترل پنل پلسک

هاست ویندوز کنترل پنل پلسک را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از پلسک امکان مدیریت چندین سایت و دامنه، مدیریت حساب reseller و ساخت ایمیل اکانت‌های متنوع وجود دارد. پلسک با وردپرس و جوملا نیز همخوانی دارد و دارای افزونه‌ها و پلاگین‌های زیادی است. لذا هر یک را می‌توان نصب کرد و از امکانات آن بهره‌مند شد. همچنین سرعت و قدرت بالایی داشته و مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

راهنمای خرید هاست ویندوز

راهنمای خرید هاست ویندوز

حال که می‌دانیم، هاست ویندوز چیست، بهتر است به نکات مهم برای خرید هاست بپردازیم. جهت خرید هاست ویندوز با گزینه‌های زیادی روبرو خواهید شد. با یک جستجو کوتاه در گوگل خواهید دید که پیشنهاد‌های زیادی به شما داده می‌شود. حتی گزینه هاست ویندوز رایگان را خواهید دید. هاست رایگان یا ارزان که نسبت به قیمت‌های رایج اختلاف زیادی دارد، اصولا امنیت پایینی خواهد داشت. همچنین دارای داون تایم زیاد و پشتیبانی ضعیفی است. بنابراین باید در انتخاب این سرویس توجه زیادی کرد. ممکن است قیمت هاست بالا باشد، ولی در خصوص پشتیبانی، امنیت و کیفیت آن اطمینان بالایی خواهید داشت.

سخن پایانی از هاست ویندوز

هاست ویندوز در اصل یک فضای معین است که در هارد سرور قرار دارد و با وجود آن می‌توانید داده‌های سایت را آپلود کنید. در سیستم عامل ویندوز نسخه مختص سرور نیز در نظر گرفته می‌شود. همچنین در سایت‌هایی که با زبان برنامه‌نویسی Asp طراحی شده‌اند یا دیتابیس آن‌ها SQL و PHP سرور است، استفاده می‌شود. هاست ویندوز بر حسب وب سرور IIS که مختص مایکروسافت است بنا شده و علاوه بر آن روی سرور ویندوز از آپاچی نیز استفاده می‌شود. برای خرید هاست ویندوز به مجموعه… مراجعه کنید و بعد از خرید از پشتیبانی، کیفیت و امنیت هاست اطمینان بالایی خواهید داشت. در صورتی که نیاز به مشاوره داشتید با هاکان سرور در ارتباط باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *